preloader

Українці за кордоном: скільки вони витрачають, де та що купують

Війна змусила багатьох українців, переважно жінок та дітей, вимушено виїхати за межі України. Водночас вони мають міцний економічний зв’язок із Батьківщиною через карти українських банків. Альфа-Банк як один із найбільших банків України дослідив статистику витрат українців за кордоном.

Загалом кількість клієнтів Альфа-Банку, які перебували за кордоном, після початку війни зросла більш як удвічі. Наразі кожна десята операція розрахунків із українською банківською карткою здійснюється за кордоном. У структурі розрахунків українців з використанням платіжних карток на закордонні операції припадає 28% грошових обсягів, хоча до війни на цей сегмент припадало лише 8% карткових платежів. Зауважимо, що це не означає переміщення 20% власників українських карток за кордон з початку війни, адже рівень витрат за кордоном значно вищий.

Найбільша кількість українців перебуває у Польщі та Німеччині. Варто зазначити, що середній чек витрат українців сильно різниться за європейськими країнами. Так, у Польщі середня транзакція становить 15 євро, у Німеччині - 25 євро, а у Австрії - рекордні 58 євро. Для порівняння, середній розмір транзакції за банківськими картками в Україні дорівнює еквіваленту 9 євро.

01 01

У структурі витрат українців за кордоном найбільшу роль відіграють продуктові магазини, на які припадає майже чверть (24%) всіх платежів за банківськими картками. Другою за значущістю статтею є витрати на одяг і взуття, що становлять 14% всіх платежів. Очевидно, що українці облаштовують своє життя у нових оселях, адже на товари для дому припадає 5% всіх витрат, тоді як до війни така стаття закордонних витрат була практично відсутня. Якщо до 24 лютого 2022 року, коли серед українців за кордоном переважали туристи, на оплату послуг готелів припадала найбільша частка витрат (17%), то зараз, коли переважають вимушені переселенці вага цієї категорії скоротилася до 8%.

Альфа-Банк Україна – один із системно важливих банків України. Банк обслуговує понад 2,6 млн клієнтів-фізичних осіб. 

01 01